tisdag 5 mars 2013

Pin Cushion

Hoppas att ni saknat mig... jag är ganska osynlig på bloggen för närvarande men rätt som det är så besöker jag er och alla underbara alster ni skapar... Var på träff här i Kalmar nu i lördags och jag kommer snart att visa vad jag skapade då. Idag tänkte jag visa min förvaring till pinsen som jag skapat här i veckan. Material som jag tillverkat pinsen av, är en blandning som jag köpt både från Baronens pysselaffär, Linda samt från Florida när vi var där på semester. Till pins förvaringen har jag altrat en gammal saltburk. Jag letade i mina tyger men fann inget som intresserade mig och då letade jag bland mina trosor och hittade ett fint spetsmönster som jag fick användning av att stoppa in dekorationsvadd i. Använde mig även av en gammal nylonstrumpa för att lättare kunna forma vadden. Locket som är till burken är gjord av hårdplast och det var lite bökigt att göra hål i den men till slut gick det. Runt burken har jag först klätt med svart filt och sedan dekorerat. I locket klädde jag också en rund platta med filt för att dölja "bollen" från insidan. Glömde att ta foto på det men jag hoppas att ni förstår min beskrivning...


 ...Denna burken använde jag...

 valde att sätta en TH docka på en trådrulle på toppen
Så här ser det ut i förvaringsgömman

Här kommer en videolänk som gav mig inspiration:
http://youtu.be/9vBkBKSelQg

Tack för att ni fortsätter att besöka mig!

Önskar er alla en fortsatt fin vecka!

Kramizar Susanne

9 kommentarer:

Päivi sa...

Men så fantastiskt fin!!! Och så fiffigt det blev med "gömman" inuti :)

Ha en toppen vecka!!!
Kram

Distressed Desserts sa...

Snygg nålkudde. Låter kul med träff. Var på en nyligen och det är såå mysigt att få sitta en hel dag och inte tänka på matlagning ens. Mycket skönt sätt att boosta sin själ.
En sån resa ni gjort. Lite sugen på Amerika. Mycket fint du köpt oxå. Lycka till med allt skapande nu.
Stor kram.

Kristina ScrapSalig sa...

Otroligt vacker med de svarta spetsarna och de fina dekorationerna uppe på nålnynan! Både vacker dekoration och en praktisk förvaring!

Härlig inspiration, precis vad jag behövde! =)

Kramar

Annelie sa...

Wow, den var verkligen läcker, väldigt snygg, gillar förvaringsgömman!
Har förstått att jag kan ha möjlighet att träffa dig IRL på träffen i Västervik i april, Louise viskade att du brukar vara med där ;)
Hoppas det, det vore verkligen jättekul att ses!
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram Annelie

Ulla sa...

Å så underbar nåldyna älskar den bara så.
Kram Ulla

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Susanne!
Såååå läcker den blev din "Pin Cushion" smart med gömman inuti:)
Du har dekorerat den så snyggt:))
Fina pins du har oxå:))

På Söndag ska jag på scrapmässa i Göteborg::)))
Hoppas att allt är bra med ER!

Må så gott
Kramizar Marie

Agneta Lundbäck Sjölin sa...

ja det blev ju onekligen superläckert...

Nina sa...

Det här är ju bara sååå fint. Det låter roligt med en träff skall bli roligt att se vad du har gjort för fint. Ha det gott. Kram Nina

Majsan sa...

OMG sååå vackert, blir ju alldeles stum.
Såå snyggt med spetsarna och alla fina dekorationer, helt fantastiskt snyggt :)

KRAMAR MAJSAN