söndag 4 november 2012

HALLOWEEN

Här hemma den 31 oktober, pysslade jag och Robin med lite halloween...
Vi googlade och fann lite mallar på askar att fylla med godis.
Innan vi papperspysslade så gjordes årets pumpa. Vi brukar varje år göra nya motiv på pumpan för att utmana oss själva och vi har så skoj när vi håller på.... fröna rostar och saltar vi... MUMS!!!


 ...Dagsljus...
 ...Kvällsljus...
 Frankenstein
Dracula... som är mycket vitare i verkligheten. Jag har problem att fota mina alster denna tiden på året. Ni kanske har märkt att de flesta fotona är tagna utomhus vid entrén. Har ni några tips så tar jag gärna tacksamt emot dem. Jag använder en Nikon D5100.

Önskar er alla en härlig vecka!!!

Kramizar Susanne

9 kommentarer:

Anneli Mellstrand sa...

Oj vilken häftig pumpa ni fick till..........men så har du ju experthjälp i Robin till att tala om hur du skulle göra .............

Kram
//anneli

Nettan sa...

Men du så stilig pumpa, årets häftigaste tycker jag!

Nina sa...

Vilken härlig pumpa och påsarna är sååå häftiga. Du får ha en bra dag. Kram Nina

Pillan sa...

WOW vilken läcker pumpa med fladdermusen... vilken arbete som är lagt på den!! Coola påsar till godis m.m. :-)
Kram

Susy sa...

Vilken härlig pumpa, så duktiga ni är!
Så fina bus eller godis askar också!

Önskar dig en bra vecka!

KRAM SUSY

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Susanne och Robin!
Sååååå läcker pumpa ni gjort, tokgillar:)) har aldrig sett ett sådant häftigt mönster på en pumpa:)) Ni är sååå duktiga:) och halloween påsarna var "skitläckra"

Må så gott, och var rädda om varann
Kramizar Marie

Kristina ScrapSalig sa...

Meeen vilken cool pumpa, snyggt med fladdermusen! Mmm, rostade pumpafrön är verkligen godis!!

Jag har också trubbel med fotandet vintertid, men det kan hjälpa att ställa om den sk vitbalansen. Har inte samma kamera som dig, men om du trycker och experimenterar lite hittar du säkert inställningen. Minns inte riktigt, men jag tror att det är nåt som heter IC eller liknande som kan hjälpa också. Testa att googla lite så får du fler tips =)

Tack för dina fina ord inne hos mig!

Stor kram!

Soulsister sa...

WOW vilken pumpa! Jättefin!!! Finns massor av roliga mallar på nätet från USA om man googlar på pumpkin carving.
WOW -19 kg! Fan va strongt gjort! Hejja dig! Ja, det är inte lätt det ska gudarna veta, men det är värt allt slit!
Ha en fin dag. KRAM

Eva sa...

Jag har aldrig skurit i en pumpa och tänker heller aldrig prova, när jag har sett din och Robins.
Den är sååå fin! Riktigt läcker!
Skulle jag behöva en nån gång tror jag att jag vandrar bort till Villa Näckros och lägger en beställning:)
kramis