måndag 26 mars 2012

PÅSKKORT

Vilken vecka detta har varit.... I tisdags fick jag ringa efter min mamma för att ta hand om Robin när jag åkte in till akuten för magsmärtor. Torbjörn var på väg hem från Stockholm där han arbetat under dagen. Denna gången kändes det ej som mina gamla gallbesvär så jag trodde att det var något annat... Det var det på sätt och vis men de smärtor jag kände nu kom nog från bukspottskörteln som blivit retad av en gallsten. Undersökningen visade att bukspottskörteln hade kraftigt förhöjda värden. Denna gången fick jag ej åka hem efter akuten med smärtlindring utan nu blev jag inlagd på kirurgen. Inte ens en tandborste hade jag med mig...
Operationen kunde först göras på fredag efter att alla förhöjda värden av lever och bukspott sjunkit. Jag hade ringt till min man ca. 1 1/2 - 2 timmar efter operationen för att säga att allt gått bra... Ha ha   jag var nog kraftigt drogad då för jag har inget minne av det. Jag var otroligt pigg när narkosen gått ur knoppen och kroppen för när jag var tillbaka på avdelningen så var jag uppe och gick på en gång och satt uppe i TV rummet till 22.20. Aptit hade jag också för första gången på hela veckan och tur var det väl att jag fick äta normalkost på en gång. När jag sedan låg i sängen och höll på med akrobatiska övningar för att få av mig byxorna så fick jag jätteont och den natten sov jag knappt någonting... men nu i skrivande stund är jag hemma och mår kanonbra igen. Har en sådan längtan till Pysseltagens träff i helgen. Så skoj det ska bli!!!

Nu till mitt påskkort...

Tuppen är från Magnolia och glad påsk stämpeln kommer från Skogstokiga.
Swirldiesen har jag stansat från Anneli Mellstrand och diesen bakom tuppen
är en Marianne design och den har jag köpt av Linda på Baronen i Kalmar

Vilket konstigt kort det blev... eller hur? Kortets framsida står på Diesen som
jag stadgat med två likadana och limmat ihop. Kortet är rakt i verkligheten men
på bilden ser det alldeles vint ut :)

...Här ser ni bättre...


Önskar er alla en härlig vecka och tack för besöket!!! 

10 kommentarer:

Susy sa...

Vilket härligt kort, Susanne!
Hoppas allt är bra med dig nu, var rädd om dig!

KRAM SUSY

Pillan sa...

Vilket härligt färgglatt kort!! Ta hand om dig och må så gott... Hoppas det blir en kul pysselhelg!!
Kra

Nina sa...

Härligt påskkort i fina vårfärger. Krya på dig, jag har själv gjort samma operation. Ha det så gott. Kram Nina

Anneli Mellstrand sa...

Man blir så glad åt kortet alla färger , super fint ....

Jag längtar också till helgens träff

Kram
//anneli

Eva sa...

Jippi!! Härligt att höra att du är så pigg och kan följa med till helgen! Det låter toppen!
Ditt påskkort blir man riktigt, riktigt glad av.
kram Eva

Katja/MezzaNotte sa...

Men gumman, hoppas du mår bra nu.
Ta det lugnt och ta hand om dig själv.

Vilket gulligt kort, hur charmigt som helst.

Massa kram Katja

Pysseltokiga Marie sa...

Hej Susanne!
Hoppas du mår bättre nu:)
Tack för grattishälsningen:) Vi hadde jätteroligt, det var 61 kompisar som gjorde min fest till ett härligt minne:))

Så härligt påskort med granna färger, me like:)

Må så gott, och var rädda om varann

Kramizar Marie

Louise sa...

Ett snyggt kort med många underbara detaljer. Många Kramar min vän. Louise

Annelie sa...

Det var ett riktigt härligt påskkort!
Skönt att de fick ordning på dig & att du mår bra igen, ha det så skoj på träffen!
Kram Annelie

Laila sa...

Men så härligt påskkort. Det vart man verkligen glad av att se! Ett snyggt jobb, Susanne ♥