tisdag 4 oktober 2011

Julkort

Denna helgen har varit så skoj och jag har haft massor att göra...
På fredag besökte jag Ölandsskördefest och givetvis åkte jag till Louise i Ventlinge och alla hennes godsaker...MUMS!!!
På lördag var det dax att fira ännu en 50-åring, Tobbes kusin Peter...
I söndags var jag hemma hos Anneli P. på scrapträff... Vi som träffades var Anneli.P, Anneli.M, Gunnie och så jag då.... Anneli hade förberett ett kit med underbara Piondesignpapper, Mimosastämpel, band, spets,charm, swirl, pärlor, utstansade stjärnor och kvistar som vi skulle skapa ett julkort av...
Anneli.P bjöd även på sin berömda tacogratäng med tillbehör som jag är en fan av.
Tack tjejer för en helt underbar, rolig och avkopplande dag!!!
Här kommer mitt kort:
Snögubben är gjord av Tim Holtz dies på krympplast.
Stjärnorna och kvistarna har fått Puffy på sig.
Har sedan färglagt Mimosan med Promakers och mcp-tekniken.
Första gången jag testade MCP-tekniken och det var riktigt skoj.
Anneli.P. har gjort en jättebra beskrivning på detta.
Glöm nu ej att gå in och kika på de andras underbara kort.
Alla korten blev olika men ändå lika.

Ha en fin vecka allesammans!!!

Kramizar Susanne

11 kommentarer:

Marie Havén sa...

Hej Susanne!
Jisses, vilket vackert julkort du gjort. Ni verkar ha haft en jättekul helg. Roligt att träffa sina scrapvänner:)

Ha nu en lugn kväll, och var rädda om er.
Kramizar
marie.haven@hotmail.com

♥Gry sa...

Så nydelige farger - omg!!!
Lekkert!

klem

Eva sa...

Åhh vad fint ditt kort blev, härligt att du fick en rolig scrapdag!!
Ha det gott
kram Eva

Katja/MezzaNotte sa...

Vilket härligt julkort!! Gillar verkligen upplägget-----Måste ta och testa krympplasten.

Ha en bra vecka... och du verkar ha haft en jätte mysig helg.

kram Katja

Unknown sa...

WOW vilket fint kort.
Kram Elin

Pillan sa...

Lilla Mimosa är så söt och du har färglagt henne kanonfint!!
Kramiz

Soulsister sa...

Oh så fint och detaljrikt kort. Super!!

KRAM

Päivi sa...

Vilket ljuvligt julkort. Vad dina mottagare av julkort ska bli glada!!!

Ha det bäst! Kram!

Inger sa...

Fint!!
Roligt att se krympplast användas, det är en rolig dekoration!
Jag gillar din färgläggning, det är inte min grej!
Jag har förberett ett kuvert här med stämplar till dig!
Kram Inger

Nina sa...

Det var ett superfint julkort.Vad roligt med krymplast, det får jag testa. Ha det så bra. Kram Nina

Angelica sa...

Superfint, gillar krympplast snögubben massor. Och färgläggningen är jättebra, det måste jag öva på, kollar vidare på länken.
Ha det bra!