onsdag 18 augusti 2010

Äntligen har min make kommit hem!!!

Det kan bli lite mycket med allt...hund och son som nästan alltid kivas om Robins leksaker. Gråt och skrik så öronen håller på att trilla av...
Antar att det är likadant med syskon!? Kan nämna att hunden Aussie är fortfarande valp och det kommer nog bli bättre med tiden!?
Det är så skööööööööönt när maken är hemma och tar hand om hundpromenaderna( de flesta).
Ta som idag när Aussie inte bajsade på kvällspromenaden.... då får han en extra promenad lite senare när egentligen Robin och jag ska ligga och mysa i pyjamas... Bajsar han? Nääää!!!
Sedan sitter han vid dörren och gnäller när Robin håller på och ska somna.
Man blir som sagt lite stressad av situationen...
Som en gudagåva kommer Tobbe min man hem och tar med Aussie på en bajspromenad och jag kan andas ut...
I normala fall när Tobbe är iväg och jobbar så somnar jag med min son runt åtta tiden och alla " måsten" somnar med mina drömmar...
Förutom ikväll då jag tänkte att nu är det dax att uppdatera min blogg....
och så här blev det!

Godnatt kära vänner!

KRAMIZAR Susanne

3 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

NU hittade jag din blogg !!! Jättekul !!! Ska lägga in dig i min blogglista. Ses !! Kram Eva

Lena sa...

Haha..ja så är det här med Susanne..och jag lovar att med syskon OCH hund är det värre..jag har numera båda barnen och hund på morgonen vilket är enormt påfrestande då maken redan gett sig iväg..ingen av oss är särskilt pigg på morgonen och när man har bråttom har hunden ingen brådska alls...strosar gärna runt och tar god tid på sig...Elisia är dessutom en drömmare och hör inget av det jag säger på morgonen utan jag måste upprepa allt..barnen hittar inte ena stöveln och sen hamnar de alltid i bråk om ngt..väl nere kommer man på att man glömt ngt och måste upp igen..gärna när man redan satt Tess i cykelsadeln med hjälm och allt och måste ta ner henne igen...haha..ibland är det en välsignelse att komma till jobbet helt själv och njuta av lugnet (som nu är)..men vet du...det är värt det tusen ggr om..nyss var lilltjejen vaken och kommer helt yrvaken och vill bara kramas..då minns man verkligen inte morgonen!!

Man får ta de mysiga stunderna till minnet..
Kram Lena

Petra Maria sa...

Jättekul att du skaffat dig en blogg Susanne!
Ha det så jättebra
Massor av Skogstokiga kramar
från mig